Autoweetjes - plus benodigdheden voor onderweg
Naar aanleiding van de sleutelmiddag heb ik een lijstje gemaakt van benodigdheden voor onderweg - dat heeft Boudewijn samengevoegd met eerdere lijsten en staat als PDF hier.
Ik heb ook wat weetjes over de auto's opgeschreven:
Autotechnische weetjes:
- Bandenmaat 215R15. We hebben nog minimaal 2 banden nodig - Peter Veltman zoekt hiernaar.
- Bandenspanning 1.9 - 2.5
- Luchtfilter regelmatig schoonmaken, blazen/kloppen ( nieuwe bij vertrek)
- Radiateur bijvullen met water geen probleem
- Accu’s nakijken, zijn verder goed
- Oliepeil regelmatig (dagelijks) controleren
- Versnellingen:
- snelweg 2H
- vaste weg woestijn 2H of proberen met 4H
- los zand woestijn 4L
- Schakelen: 2H naar 4H < 40 km/h
- 4H naar 2H < 40km/h
- 4H naar 4L stilstaan
- Brandstofpomp handmatig te bedienen met knop en contact aan
Werkzaamheden reeds uitgevoerd en nog uit te voeren:
- Nissan Diesel: koelvloeistof aangevuld, evt reparatie draagarm, 1 V-snaar bij bestellen.
- Rode Ford: nieuwe remblokken gemonteerd, sleutel bij laten maken
- Grijze Ford: nieuwe snaar stuurbekrachtiging aangebracht, moeten aan een kant nog nieuwe remblokken aangebracht worden.
- PeterVeltman's blog
- Login to post comments
Comments
bezoek
kreeg vandaag bezoek van 1 van jullie op de motor hier in terneuzen
helaas mijn terrano is te duur maar ok toch een leuk gesprek gehad
hou er rekening mee dat de terrano gevoelig is voor olie dus neem wel de goede olie
heb hier al ruim 2 ton eropgezet en geen enkel probleem gehad
terrano kennende en zeker het motor deel is super betrouwbaar
wat ik wel voorstel is een setje kruisjes voor de aandrijfas achter
ik gebruik de terrano als trouw trekpaardje
we zullen in iedergeval de tocht volgen en wie weet doen we wel een keer mee met zo'n tocht
groetjes allemaal en veel plezier
afz rob en sa van der ende uit terneuzen 0650264083
benodigdheden onderweg
Als ik zo vrij mag zijn: als dit jullie enige lijstje is met benodigdheden zou ik daar toch extra lucht en brandstoffilters aan toe willen voegen, dieselconditioner is misschien ook niet overbodig en wat ik zeker mis (en jullie straks ook): een compressor. Bandenspanning is cruciaal - neem een goede compressor mee en ook een goede bandenspanningsmeter. Zeker in het mullezand kan het bijzonder wenselijk zijn om de druk tot 1 - 0.7 bar te laten zakken. Zodra je op hardere c.q. rotsondergrond komt wil je echt weer op hardere banden rijden om band/wang schade te voorkomen. Mijn idee, doe ermee wat jullie willen,
succes,
Team Dream Reality
http://www.dreamreality.nl
Hartelijk dank
Hartelijk dank voor de goede raad die we zeker te harte zullen nemen. Ik zal een update publiceren.
Kijkend op jullie website http://www.dreamreality.nl zag ik nog meer goede suggesties - ik schrijf binnenkort een update!