Autoweetjes - plus benodigdheden voor onderweg

Naar aanleiding van de sleutelmiddag heb ik een lijstje gemaakt van benodigdheden voor onderweg - dat heeft Boudewijn samengevoegd met eerdere lijsten en staat als PDF hier.

Ik heb ook wat weetjes over de auto's opgeschreven:

Autotechnische weetjes:

  • Bandenmaat 215R15. We hebben nog minimaal 2 banden nodig - Peter Veltman zoekt hiernaar.
  • Bandenspanning 1.9 - 2.5
  • Luchtfilter regelmatig schoonmaken, blazen/kloppen ( nieuwe bij vertrek)
  • Radiateur bijvullen met water geen probleem
  • Accu’s nakijken, zijn verder goed
  • Oliepeil regelmatig (dagelijks) controleren
  • Versnellingen:
    • snelweg 2H
    • vaste weg woestijn 2H of proberen met 4H
    • los zand woestijn 4L
    • Schakelen: 2H naar 4H < 40 km/h
    • 4H naar 2H < 40km/h
    • 4H naar 4L stilstaan
  • Brandstofpomp handmatig te bedienen met knop en contact aan

Werkzaamheden reeds uitgevoerd en nog uit te voeren:

  • Nissan Diesel: koelvloeistof aangevuld, evt reparatie draagarm, 1 V-snaar bij bestellen.
  • Rode Ford: nieuwe remblokken gemonteerd, sleutel bij laten maken
  • Grijze Ford: nieuwe snaar stuurbekrachtiging aangebracht, moeten aan een kant nog nieuwe remblokken aangebracht worden.

 

Comments

bezoek

kreeg vandaag bezoek van 1 van jullie op de motor hier in terneuzen

helaas mijn terrano is te duur maar ok toch een leuk gesprek gehad

hou er rekening mee dat de terrano gevoelig is voor olie dus neem wel de goede olie

heb hier al ruim 2 ton eropgezet en geen enkel probleem gehad

terrano kennende en zeker het motor deel is super betrouwbaar

wat ik wel voorstel is een setje kruisjes voor de aandrijfas achter

ik gebruik de terrano als trouw trekpaardje

we zullen in iedergeval de tocht volgen en wie weet doen we wel een keer mee met zo'n tocht

groetjes allemaal en veel plezier

afz rob en sa van der ende uit terneuzen 0650264083

benodigdheden onderweg

Als ik zo vrij mag zijn: als dit jullie enige lijstje is met benodigdheden zou ik daar toch extra lucht en brandstoffilters aan toe willen voegen, dieselconditioner is misschien ook niet overbodig en wat ik zeker mis (en jullie straks ook): een compressor. Bandenspanning is cruciaal - neem een goede compressor mee en ook een goede bandenspanningsmeter. Zeker in het mullezand kan het bijzonder wenselijk zijn om de druk tot 1 - 0.7 bar te laten zakken. Zodra je op hardere c.q. rotsondergrond komt wil je echt weer op hardere banden rijden om band/wang schade te voorkomen. Mijn idee, doe ermee wat jullie willen,
succes,
Team Dream Reality
http://www.dreamreality.nl

Hartelijk dank

 Hartelijk dank voor de goede raad die we zeker te harte zullen nemen. Ik zal een update publiceren.

Kijkend op jullie website http://www.dreamreality.nl zag ik nog meer goede suggesties - ik schrijf binnenkort een update!